Partner Holding Management - Cele outsourcingu

Cele

Najczęściej wyróżnia się 4 typy celów, które organizacje chcą osiągnąć w wyniku uruchomienia outsourcingu:

  • Obniżenie kosztów
  • Uwolnienie własnych zasobów celem ich bardziej efektywnego wykorzystania
  • Dostęp do rzadkich lub nieosiągalnych zasobów zewnętrznych
  • Rozwiązanie problemów organizacyjnych

Zgodnie z wynikami badań, przeprowadzonych pod koniec lat 90-tych przez Instytut Outsourcingu w USA, lista celów do osiągnięcia definiowanych przez firmy zawierała 10 pozycji:

  • Redukcja i kontrola kosztów operacyjnych
  • Zwiększenie koncentracji na podstawowej działalności
  • Uzyskanie dostępu do mocy produkcyjnych najlepszej jakości
  • Zwolnienie własnych zasobów do innych celów
  • Uzyskanie zasobów, którymi firma nie dysponuje
  • Przyspieszenie pojawienia się korzyści z restrukturyzacji
  • Uporanie się z funkcją trudną do wykonywania lub niemożliwą do kontrolowania
  • Podział ryzyka
  • Pozyskanie kapitału
  • Dopływ gotówki

Źródło: Survey of Current Potential Outsourcing End-Users, the Outsourcing Institute Membership, 1998.

W praktyce outsourcing bardzo często łączy się z restrukturyzacją firm. Połączenie to jest aktywne w obu kierunkach. Z jednej strony outsourcing bywa elementem restrukturyzacji i sposobem funkcjonowania firmy w nowej konfirguracji, z drugiej strony bywa tak, że wprowadzenie rozwiązań outsourcingowych inicjucje proces restrukturyzacji.

 
Partner Holding Management - outsourcing pracowników

Outsourcing

O firmie |

Konsulting

Działalność |

Outsourcing produkcji

Praca |

Outsourcing usług

Outsourcing |

Oferty pracy

Kontakt |

Outsourcing pracowników

Mapa serwisu |

Outsourcing pakietów socjalnych

Strona główna |

Konsulting

Admin
© 2005-2008 Partner Holding Management  | Projekt i wykonanie: AVC-Projekt Designed and maintained by Ida B. Dzikowicz, AVC-Projekt